FAQ’s

Wilt u meer weten over het lidmaatschap? Of hoe u een auto reserveert? U vindt het antwoord op deze en vele andere vragen hier in de FAQ.

    Refresh page to build titles within AEM

    • Top 10

      question Wat is Hertz 24/7?

      Hertz 24/7 kan niet eenvoudiger. Het is de luxe van het hebben van een auto, zonder lasten van het bezit ervan. Het lidmaatschap is gratis en u betaalt alleen voor de auto wanneer u deze gebruikt. Daarmee bespaart u dus geld.

      Leden kunnen voertuigen online of via de telefoon voor een uur, een dag of maximaal een week boeken. Als lid heeft u 24 uur toegang tot voertuigen bij u in de buurt.

      question Hoe werkt het?

      Lid worden is eenvoudig en duurt slechts enkele minuten. Geef uw gegevens online of via de telefoon door. Zodra uw lidmaatschap is goedgekeurd, ontvangt u uw persoonlijke sleutelhanger. Zoek een gewenst voertuig online, reserveer het (een credit card is nodig om te boeken), ontgrendelen met uw sleutelhanger en u kunt rijden.

      question Hoe kom ik in contact met Hertz 24/7?

      Met vragen kunt u terecht bij onze klantenservice op 070 770 9213, per mail op HertzNL247@hertz.com of gebruik het contactformulier op de site. Schrijft u liever? Dan is ons adres: Hertz 24/7, Hertz Automobielen Nederland BV, Siriusdreef 62, 2132WT, Hoofddorp, Nederland

      question Wat is het voordeel van Hertz 24/7?

      Hertz 24/7 geeft u de vrijheid om een ??voertuig alleen te gebruiken als u er een nodig heeft - van een uur tot een hele week. U betaalt alleen voor wat u gebruikt. Uw verzekering, toeslagen en 20 km is inclusief in uw reservering.

      question Wat kost het?

      Het lidmaatschap is gratis ! Zodra u zich heeft aangemeld, zijn de enige andere kosten het gebruik van een auto of bestelbusje. U huurt al vanaf € 17,50 per uur inclusief 20 kilometer. Voor extra kilometers rekenen wij € 0.20 tot € 0.25 per kilometer. Minimum huurleeftijd is 21 jaar met minimaal 1 jaar in bezit van geldig rijbewijs.

      question Waar kan ik terecht voor Hertz 24/7?

      U vindt onze auto's in vele steden. Hertz 24/7 heeft momenteel vestigingen in Amsterdam, Antwerpen, Anderlecht, Breda, Brussel, Parijs, Londen, Berlijn, Madrid, New York en Melbourne. Bekijk hier nog meer locaties.

      question Hoe reserveer ik een auto?

      Leden kunnen gewoon inloggen op de site, een voertuig kiezen en kiezen hoe lang ze het nodig hebben. Onze klantenservice kan ook een auto voor u reserveren. Deze telefonische reserveringen kunnen gemaakt worden van 08:00 tot 23:00 uur.

      question Wanneer kan ik het gebruiken?

      Onze voertuigen zijn 24 uur per dag, 365 dagen per jaar beschikbaar.

      question Wie maakt gebruik van het delen van auto’s?

      Iedereen die 21 jaar of ouder is en minimaal 1 jaar in bezit van een geldig rijbewijs, kan er gebruik van maken. Mensen die in de stad wonen die geen zin hebben in gedoe met een auto of mensen buiten de stad die geen gebruik van het openbaar vervoer willen maken. Maar ook ondernemers die geen hoge vlootkosten willen of de groene, bewuste automobilist die een steentje wil bij dragen aan het behoud van de natuur. Maar zeker de mensen die spullen kopen bij bouwmarkten en erachter komen dat dit niet in hun eigen auto past….

      question Hoe wordt de auto in rekening gebracht?

      Wanneer u lid wordt vragen wij u om uw credit card gegevens. Aan het einde van elke huur zullen wij factuur belasten op uw credit card waar het automatisch op wordt afgeschreven.

    • Lid worden

      question Welke auto’s zijn beschikbaar?

      In Nederland en België zijn enkel bestelwagens beschikbaar. In andere landen is een groot assortiment aan auto’s beschikbaar waaronder ook elektrische voertuigen zodat u ook nog eens emissievrij kunt rijden. Er worden regelmatig nieuwe auto’s toegevoegd, dus hou deze site in de gaten.

      question Waar moet ik aan voldoen?

      U moet 21 jaar of ouder zijn en minimaal 1 jaar in het bezit van een geldig rijbewijs . Verder dient u een geldige credit card te hebben, een bewijs van uw adresgegevens en een mobiel nummer en/of e-mailadres waar we uw reserveringsgegevens naar toe kunnen sturen.

      question Hoe weet ik of mijn lidmaatschap geaccepteerd is?

      U ontvangt dan uw persoonlijke sleutelhanger.

      question Wat is de duur van het lidmaatschap?

      Het lidmaatschap is gratis voor het leven.

      question Waar gebruik ik mijn persoonlijke sleutelhanger voor?

      Uw persoonlijke sleutelhanger geeft u toegang tot de auto die u gereserveerd heeft bij Hertz 24/7. Deze houdt u eenvoudig voor de lezer op de voorruit van de auto en de deuren zullen openen.

      question Wanneer ontvang ik mijn persoonlijke sleutelhanger?

      Zodra wij uw aanvraag tot lidmaatschap hebt voltooid, zullen wij de persoonlijke sleutelhanger per post versturen. U zult deze dan binnen 4 dagen in huis moeten hebben.

      question Moet ik betalen voor mijn persoonlijke sleutelhanger?

      Nee, er zijn geen extra kosten voor uw persoonlijke sleutelhanger.

      question Mag ik de persoonlijke sleutelhanger ook aan iemand anders geven?

      De persoonlijke sleutelhanger mag alleen gebruikt worden door degene waaraan de sleutelhanger gekoppeld is en mag dus door niemand anders gebruikt worden. Gebeurt dit wel, dan kan dit leiden tot het intrekken van uw lidmaatschap.

      question Hoe wordt de reservering bevestigd?

      We sturen een bevestiging per e-mail of naar uw mobiele telefoon. Zorg ervoor dat u deze gegevens - de auto, de locatie, brandstof soort en alle andere belangrijke informatie – controleert en eventuele wijzigingen doorgeeft.

      question Wat moet ik meenemen?

      U dient u persoonlijke sleutelhanger en rijbewijs mee te nemen. En we adviseren om ook uw bevestiging mee te nemen, vooral wanneer u nog niet bekend bent met de locatie.

      question Waar kan ik de auto vinden?

      Op de kaart met onze locaties kunt u de exacte locatie van de auto vinden. Deze locatie zullen wij u ook per e-mail en sms doorgeven.

      question Wie betaalt de brandstof?

      Wij betalen de brandstof. Dat is een van de voordelen die u geniet als Hertz 24/7-lid. Als u moet tanken dan kunt u gebruik maken van de tankpas. Deze treft u aan aan de achterzijde van de zonneklep.

      question Is de betaling beveiligd?

      Ja. We volgen de wetgeving met betrekking tot de bescherming van persoonlijke en financiële gegevens.

    • Reserveren

      question Mogen mijn familieleden of andere mensen ook de persoonlijke sleutelhanger gebruiken?

      De persoonlijke sleutelhanger mag alleen gebruikt worden door degene waaraan de sleutelhanger gekoppeld is en mag dus door niemand anders gebruikt worden. Gebeurt dit wel, dan kan dit leiden tot het intrekken van uw lidmaatschap.

      question Wat moet ik doen als mijn contactgegevens wijzigen?

      Deze kunt u eenvoudig wijzigen door contact op te nemen met de klantenservice, zodat zij de gegevens in de systemen kunnen wijzigen of door in te loggen op de website en zelf uw gegevens in Mijn Account te wijzigen.

      question Wat moet ik doen als de status van mijn rijbewijs veranderd?

      U kunt contact opnemen met de klantenservice en zij zullen de gegevens in onze systemen wijzigen. U dient dan wel aan te geven of er strafpunten bij- of afgeschreven zijn indien van toepassing.

      question Hoe kan ik mijn mailvoorkeuren wijzigen?

      De klantenservice kan u van de mailinglijst halen, maar u kunt ook uw eigen account bijwerken met behulp van 'Mijn account' op de website. Echter, zullen wij wel uw facturen blijven toesturen.

      question Wat moet ik doen als ik mijn persoonlijke sleutelhanger vergeten ben?

      Zorg dat u te allen tijde uw persoonlijke sleutelhanger bij u heeft, want zonder deze sleutel heeft u geen toegang tot de auto. Ook onze klantenservice is niet in staat de portieren van de auto voor u te openen.

      question Wat moet ik met de persoonlijke sleutelhanger doen als ik het lidmaatschap beëindig?

      Stuur het terug naar Hertz 24/7 en wij sluiten uw account af.

      question Worden er kosten berekend voor het doorvoeren van wijzigingen in de reservering?

      U kunt uw reservering tot 6 uur voor aanvang kosteloos wijzigen. Als u binnen de twee uur voor aanvangt wijzigt, dan brengen wij een vergoeding in rekening voor de gereserveerde periode tot een maximum van een dag.

      question Hoever van tevoren kan ik een auto reserveren?

      U kunt een auto tot 6 maanden vooraf reserveren.

      question Zit er een limiet aan het aantal reserveringen dat ik kan maken?

      We willen ervoor zorgen dat onze auto's vrij beschikbaar zijn voor zoveel mogelijk van onze leden. Daarom beperken we het aantal reserveringen vooraf tot een maximum van vier per lid per periode.

      question Wat als mijn eerste keuze al geboekt is?

      Als een voertuig niet beschikbaar is op de gewenste locatie, selecteer dan een alternatieve tijd of datum of bekijk de kaart om de beschikbaarheid van andere voertuigen in de omgeving te controleren.

      question Worden er kosten berekend voor het annuleren van een reservering?

      U kunt uw reservering tot 6 uur voor aanvang kosteloos annuleren. Als u binnen 6 uur voor aanvangt annuleert dan zullen de volledige kosten van uw reservering in rekening worden gebracht tot een maximum van een dag.

      question Hoe verleng ik mijn reservering?

      U kunt de reservering online verlengen of ons bellen vanuit het voertuig. Elk voertuig heeft handsfree communicatiemogelijkheden en stelt u direct in contact met onze kantenservice. Dus mocht de auto waarin u rijdt niet gereserveerd zijn, dan kunt u de reservering ze met een druk op de knop verlengen.

      question Wat moet ik doen als de auto stilvalt?

      In dat geval belt u de klantenservice via het communicatiesysteem in uw auto. 24-uur pech hulp is een van onze ledenvoordelen. Laat ons weten wat de situatie is en wij lossen het voor u op.

      question Biedt Hertz 24/7 zakelijk tarieven?

      Jazeker. Via het ‘contactformulier’ kunt u een afspraak maken met onze Accountmanagers en zij kunnen bekijken waar u geld, moeite en tijd kunt besparen.

      question Kan ik Hertz 24/7 ook in andere steden gebruiken?

      Uiteraard kunt u gebruik maken van Hertz 24/7 in Londen, Parijs, Berlijn, Madrid, Melbourne en in steden in de VS. Er zullen steeds meer steden bijkomen, dus raadpleeg regelmatig onze website.

      question Hertz 24/7 zit niet in mijn buurt - kan ik desondanks een auto reserveren?

      Natuurlijk kan dat. Laat ons weten waar u woont en of u nog meer geïnteresseerden in Hertz 24/7 weet. Zodra wij een auto in uw buurt hebben, nemen we contact met u op.

      question Hoe worden de voertuigen onderhouden?

      Onze vloot wordt onderhouden door een team van toegewijde professionals die alle Hertz auto’s volgens dezelfde hoge standaard behandelen. Naast normaal onderhoud, voeren we ook een wekelijkse kwaliteitscontrole uit op 19 belangrijke punten.

      question Welke creditcards worden geaccepteerd?

      We accepteren alle belangrijke creditcards.

    • Uw reis

      question Wat als de parkeerplaats bezet is op het moment dat ik de auto inlever?

      Neem contact op met onze klantenservice en zij zullen een geschikt alternatief voor u zoeken waar u de auto kunt parkeren.

      question Hoe open ik de auto?

      U kunt de auto eenvoudig openen door uw persoonlijke sleutelhanger voor de lezer op de voorruit te houden en de deuren openen automatisch.

      question Wat moet ik doen als de auto niet start?

      Met behulp van het communicatiesysteem in de auto kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen ofwel op afstand de auto starten of een andere auto in de buurt zoeken.

      question Wat moet ik doen als er schade aan het voertuig zit?

      U dient , voordat u gaat rijden, contact op te nemen met de klantenservice.

      question Wat moet ik doen als de brandstoftank leeg of minder dan een kwart gevuld is?

      Indien er niet genoeg brandstof in de tank zit, dan kunt u naar het dichtstbijzijnde benzinestation van BP en tanken. U kunt daarvoor de tankpas gebruiken die achter de zonneklep zit. Zorg ervoor dat de tank minimaal voor een kwart vol zit als u de auto inlevert.

      question Wat moet ik doen als ik tijdens mijn reis met vragen zit?

      Druk de ‘Connect’-knop voor zes seconden in en een medewerker van de klantenservice zal contact met u opnemen via het communicatiesysteem in de auto.

      question Maakt het uit als ik de auto laat ophaal?

      U kunt de auto ophalen wanneer u wilt, mits dit binnen de termijn van uw reservering is. Wij zullen echter wel de oorspronkelijke boekingsperiode in rekening brengen.

      question Wat gebeurt er als ik de auto (te) laat?

      Het is belangrijk om het voertuig op tijd in te leveren, zodat de volgende huurder deze kan gebruiken. Stel ons z.s.m. op de hoogte als u weet dat u te laat zult zijn. Mocht u ons niet op de hoogte stellen, dan zal de volledige huursom in rekening worden gebracht. Daarnaast berekenen wij extra kosten gebaseerd op de tijdsoverschrijding plus een toeslag. Laat u het ons van tevoren weten, dan zullen we de extra toeslag verlagen of annuleren afhankelijk van de situatie.

      question Wat moet ik doen als de gereserveerde auto er niet is?

      Bel met de klantenservice en zij zullen een alternatief voertuig voor u zoeken.

      question Kan ik de auto eerder inleveren?

      U kunt de auto inleveren wanneer u wilt, maar zullen echter wel de oorspronkelijke boekingsperiode in rekening brengen met een maximum van tien uur.

      question Hoe tank ik de auto af?

      U kunt de auto aftanken, zoals u dat bij iedere auto doet. Om de brandstof af te rekenen, gebruikt u de tankpas die achter de zonneklep zit.

      question Wat moet ik doen als de van binnen en/of buiten niet schoon is?

      We hopen dat al onze leden van de voertuigen die ze gebruiken schoon en netjes achterlaten. Maar mocht dat niet het geval zijn, laat het ons dan weten. U kunt de auto eventueel door de wasstraat rijden en betalen met de tankpas.

      question Zijn huisdieren toegestaan in de auto?

      Sorry, maar huisdieren, uitgezonderd blinde geleide honden, zijn niet toegestaan in onze auto’s.

      question Biedt Hertz ook kinderzitjes aan?

      Helaas kunnen wij geen kinderzitjes leveren in onze auto’s, maar u mag uiteraard uw eigen kinderzitje gebruiken.

      question Wat moet ik doen als ik iets in de auto gevonden heb of zelf iets heb laten liggen?

      Als u iets in de auto vindt dat niet van u is, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice en zij zullen uitzoeken van wie de spullen zijn.

      question Moet ik de auto schoonmaken als ik deze inlever?

      U dient de auto in te leveren in de staat waarin u deze heeft meegenomen.

      question Wat moet ik doen als ik een bon of bekeuring heb gekregen?

      Bekeuringen voor snelheidsovertredingen, fout parkeren of andere soorten boetes zijn voor rekening van de huurder.

      question Moet ik de boetes direct betalen?

      U betaalt de boetes, zoals u die betaalt bij het gebruik van eigen voertuig. U krijgt van ons een factuur voor het volledige bedrag plus de administratiekosten omdat wij mensen moeten inzetten om uit te zoeken van wie de boetes zijn.

      question Welke extra kosten worden er berekend?

      Er zijn geen extra kosten wanneer u een Hertz 24/7 auto gebruikt. Zelfs de brandstof is gratis. De enige extra kosten zijn: de kilometertoeslag van 20 tot 25 eurocent, zodra u meer dan 20 kilometer afgelegd in een van onze auto's. Bij schades is er een eigen risico van € 400 per gebeurtenis.

      question Mag ik roken in de auto?

      Nee, roken is niet toegestaan.

      question Hoe weet ik waar de auto staat?

      Op de kaart met onze locaties kunt u de exacte locatie van de auto vinden. Deze locatie zullen wij u ook per e-mail en sms doorgeven

      question Waar moet ik de auto inleveren?

      U dient de auto in te leveren op dezelfde locatie waar u deze heeft opgehaald.

      question Waar liggen de sleutels?

      Nadat u de auto heeft geopend met uw persoonlijke sleutelhanger, dan treft u de sleutels onder het stuur.

      question Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

      Druk de ‘Connect’-knop voor zes seconden in en een medewerker van de klantenservice zal contact met u opnemen via het communicatiesysteem in de auto.

      question Wat moet ik doen als de voorgaande huurder de auto te laat inlevert?

      Wij vragen al onze leden om hun voertuigen op tijd in te leveren, dus hopelijk zal dit niet gebeuren. Maar mocht u de gereserveerde auto niet voor u klaar staan u aankomt, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice en zij zullen een alternatief voor u regelen.

      question Kan een lid in een auto rijden tijdens de huurperiode van een ander lid?

      Nee, dat kan helaas niet. Alleen degene die de auto heeft gereserveerd mag hierin rijden.

      question Hoe sluit ik de auto af?

      Afsluiten gaat op dezelfde manier zoals u de auto geopend heeft. Ga met uw persoonlijke sleutelhanger over de lezer op de voorruit en de auto sluit automatisch.

      question Wat moet ik doen als ik de auto heb afgesloten en er blijken nog spullen van mij in de auto te liggen?

      Neemt u in dat geval contact op met de klantenservice en zij zullen zorgen, dat u uw eigendommen terugkrijgt.

      question Wat moet ik doen als de auto stilvalt?

      Druk de ‘Connect’-knop voor zes seconden in en de klantenservice zal de pechhulp dienst bellen.

      question Wat moet ik doen als ik een ongeluk krijg?

      Neem contact op met de klantenservice door de ‘Connect’-knop voor zes seconden in te drukken of bel naar 070 770 9213 en we zullen vanuit daar regelen wat nodig is.

    • Facturering, kosten en verzekeringen

      question Wie betaalt de brandstof?

      Wij betalen de brandstof. Dat is een van de voordelen die u geniet als Hertz 24/7-lid. Als u moet tanken dan kunt u gebruik maken van de tankpas. Deze treft u aan aan de achterzijde van de zonneklep.

      question Welke andere kosten worden in rekening gebracht?

      Behalve de kilometerkosten (indien van toepassing) zullen er in principe geen andere kosten in rekening worden gebracht mits u schade of bekeuringen rijdt. Het enige wat we vragen is dat u zuinig op onze auto’s bent, de auto op tijd en op de juiste locatie inlevert en dat de brandstoftank ten minste een kwart vol zit.

      Gelieve ook niet te roken in het voertuig en uw huisdieren thuis te laten. Als u betrokken raakt bij een ongeluk of het voertuig beschadigd raakt, dan vragen wij u contact op te nemen met de klantenservice. Mocht u de sleutels of uw persoonlijke sleutelhanger kwijt raken, dan zullen wij dit voor u oplossen. U betaalt daar dan wel een vergoeding voor. En uiteraard zijn parkeerbonnen en snelheidsboetes voor eigen rekening.

      question Ben ik verantwoordelijk voor de kosten wanneer de auto stilvalt?

      Absoluut niet. In het onwaarschijnlijke geval van een defect kunt u contact opnemen met de klantenservice. 24-uurs pech hulp zit in uw lidmaatschap.

      question Wat als de auto wordt weggesleept of een wielklem krijgt?

      Wij zullen de boete in eerste instantie betalen. Maar u bent verantwoordelijk en u krijgt daarom van ons een rekening met het boetebedrag plus administratiekosten.

      question Dekt mijn creditcard de kosten van schade?

      De dekkingsregeling kan per creditcard leverancier verschillen. Controleer daarom vooraf of uw creditcard uw Hertz 24/7 reservering dekt.

      question Is de verzekering inbegrepen in de prijs?

      Ja, de standaard schade-en diefstaldekking is inbegrepen.

      question Wat doet de schadedekking voor mij?

      U zult worden gedekt voor eventuele schade aan het voertuig tot het eigen risico. U zult nog steeds verantwoordelijk zijn voor de kosten boven het eigen risico. Deze zullen we dan op de factuur zetten. Volgens de voorwaarden en condities bent u bij wet beschermd door een derde verzekeraar. Dit betekent dat u gedekt bent voor schade aan andere voertuigen, eigendommen en benadeelden indien u betrokken raakt bij een ongeluk. Als u zich niet aan de voorwaarden en condities van de huur heeft gehouden, verlies, beschadiging of diefstal opzettelijk of door grove nalatigheid is veroorzaakt, dan vervalt de verzekering en de aanvullende bescherming die wij u bieden.

      question Moet ik een eigen risico betalen?

      Bij beschadiging, verlies of diefstal betaalt u slechts een eigen risico van € 400 voor onze voertuigen. Indien de reparatiekosten lager zijn dan het geldende eigen risico, dan zult u alleen dat bedrag, vermeerderd met administratiekosten, betalen.

      question Dekt mijn eigen verzekering de schade aan de auto?

      Als u in een Hertz 24/7 auto rijdt, dan wordt u gedekt door onze verzekering. Uw eigen verzekeringspolis zal niet geldig zijn.